مقالات

درب های ضدسرقت هوشمند و اتوماتیک

در یک نوع تقسیم بندی می توان در ها را بسته به نوع قفل آنها به دو دسته درهای مکانیکی و الکترونیکی تقسیم بندی کرد. درهای الکترونیک زمانی که مجهز به یکی از روش های ارتباطی همانند وای فای، بلوتوث شود تبدیل به یک در هوشمند می شود که از راه دور نیز می تواند قابل کنترل باشند.

درهای هوشمند سیستم پیچیده تری دارد و تلفیقی از قفل مکانیکی و اجزای الکترونیک و پروتکل های ارتباطی هستند. بنابراین درهای هوشمند نسخه بروز شده و آپدیت شده درهای الکترونیک هستند.

درب های ضد سرقت نیز همانند درب های معمولی می توانند به دو دسته مکانیکی و الکترونیکی تقسیم شده و به تکنولوژی هوشمند نیز مجهز شوند.

در هوشمند مسکونی

اگر علاقمند به مدرن سازی تجهیزات خانه خود باشید قطعا اولین چیزی که بایستی هوشمندسازی شود درب خانه است. حتی اگر فقط درب هوشمند در خانه خود نصب کرده باشید قطعا به مرور زمان به هوشمندسازی بقیه اجزای خانه خود تمایل پیدا خواهید کرد. زیرا این تکنولوژی مزایای بسیاری را با خود همراه دارد. از امنیت و راحتی گرفته تا زیبایی و ارزش.

در هوشمند در پارکینگ ها

شاید استفاده از درهای اتوماتیک در پارکینگ ها ضروری تر باشند. جایی که بازشدن در به صورت اتوماتیک و از راه دور، بسیار به فردی که راننده ماشین است کمک می کند. اگر از این درها اکنون در پارکینگ خانه خود استفاده می کنید قطعا به راحتی بالای آنها نسبت به درهای قدمی بسیار واقف هستید. اما هوشمند سازی در های پارکینگ امری است که با هوشمندسازی خانه ها و ساختمان ها کم کم درحال رواج است. موتور محرک نسب شده بر روی این درها، دارای یک مدار فرمان است که با ریموت قابل کنترل است. در پارکینگ ها در دو نوع زیر هستند.

  • در اتوماتیک کرکره ای

  • در اتوماتیک ریلی یا لولایی (در بازکن برقی)

درهای اتوماتیک شیشه ای

حتما در مراکز خرید ، فروشگاه و ادارات و بیمارستان ها این نوع در ها را دیده اید. این درها دارای سنسور حرکتی هستند و به محض مشاهده حرکت فرد به سمت در، بطور اتوماتیک باز می شود. این درها می توانند در ساعات یا زمان های خاصی قفل شده و دیگر اجازه تردد را ندهند. با مجهز شدن این درها به سیستم های ارتباطی می توان زمان باز و بسته شدن در را از راه دور کنترل کرد و یا اجاز ه ورود را فقط به افراد خاصی داد. همانند درهای هوشمند در  ادارات.

قفل درب های هوشمند

قفل های هوشمند سیستم پیچیده تری دارد و تلفیقی از قفل مکانیکی و اجزای الکترونیک و پروتکل های ارتباطی هستند. برای بازکردن این قفل های هوشمند دیگر نیازی به کلید نیست و از روش های دیگر می توان برای بازکردن آن استفاده کرد همانند: رمز، کارت، اثر انگشت، چهره، NFC، اپلیکیشن و … بنابراین منظور از کلید در قفل های هوشمند دیگر کلید فیزیکی نیست. داشتن کلید مجازی امکانات بسیاری را ایجاد می کند همانند باز و بسته کردن در از طریق کنترل از راه دور.

دستگیره دیجیتال

همانطور که از نامش پیداست این نوع قفل ها در واقع به طور مشهود دارای یک دستگیره می باشد اما در تلفیق با این دستگیره معمولا یک سری کلید قرار دارد که برای ورود رمز هستند برخی از این دستگیره ها نیز مجهز به سیستم اثر انگشت بوده و با اثر انگشت باز می شوند. در صورتی که این دستگیره ها هوشمند شوند و از نوع آنلاین باشند می توانند به اپلیکیشن مجهز شده و از طریق موبایل نیز کنترل شوند.

بنابراین دستگیره های دیجیتال را می توان به دو دسته زیر تقسیم یندی کرد:

  • دستگیره دیجیتال رمزی

  • دستگیره دیجیتال اثر انگشتی

هر یک از این دو نوع دستگیره نیز می توانند به نوبه خود هوشمندسازی شوند و از تکنولوژی های مختلف هوشمندسازی بهره مند شوند.

هوشمند سازی درب ها

اگر که درب شما یک درب اتوماتیک است و هوشمند نیست می توان با تمهیداتی، آن را تبدیل به درب هوشمند نمود. اما بایستی با مشورت گرفتن از یک کارشناس این کار را انجام دهید تا بهترین روش را برای شما بسته به موقعیت در و امکاناتی که در کنونی شما دارد معرفی کند. سیستم های اعلان خطر مختلفی می تواند بر روی این نوع در ها نصب شود. نوع این سیستم ها هم از نظر نحوه شناسایی خطر و نوع اعلان هشدار همگی قابل انتخاب هستند. با استفاده از حسگرهای مختلف می توانند خطر را شناسایی کرده و هشدارهای لازم را به فرد یا به پلیس یا نگهبان اعلان دارند.

درب های ضدسرقت نیز در صورت هوشمند نبودن می توانند همانند درب های معمولی، هوشمند شوند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.